Home / سی ان سی / سی ان سی سنگ مزار – CNC سنگ قبر

سی ان سی سنگ مزار – CNC سنگ قبر

دستگاه سی ان سی سنگ مزار یا سی ان سی سنگ قبر (حکاکی با cnc روی سنگ) :

امروزه برای حکاکی روی سنگ مزار (حکاکی سنگ قبر ) ، دیگر از روش تراش و حکاکی دستی استفاده نمیشود و تکنولوژی به کمک این صنعت آمده و استفاده از دستگاه سی ان سی سنگ مزار ، سرعت و دقت و زیبایی کار را چندین برابر بالا برده  ، بنابر این در حال حاضر بسیاری از افرادی که در صنعت حکاکی سنگ مزار مشغول به فعالیت هستند ، نیاز مبرم به دستگاه سی ان سی برش و حکاکی سنگ مزار دارند.

توسط دستگاه cnc سنگ قبر شما میتوانید به راحتی و سادگی انواع چهره ها ، متن و فونت نستعلیق و شکسته ، انواع نقش و نگار و شعر یادبود و تاریخ و …. را روی سنگ مزار ، حک کرد.

حکاکی بر روی سنگ قبر را می توان هم با دستگاه های لیزر CNC و هم  با دستگاه های فرز سی ان سی انجام داد که کارایی  هر کدام با دیگری متفاوت است. دستگاه های لیزر غیر فلزات پس از بررسی و اسکن ، می توانند با ظرافت بسیار بالایی حکاکی چهره فرد روی سنگ را انجام دهند، اما نمی توان با لیزر حک عمیقی انجام داد. و بنابراین  تصاویر را به خاطر دوام بیشتر روی سنگ گرانیت سیاه رنگ حک می کنند، البته می توان بر روی سنگهای دیگر نیز مانند سنگ مرمر یا سنگ ماسه ای نیز حکاکی سنگ مزار با لیزر را انجام داد.

دستگاه سی ان سی سنگ مزار یا سی ان سی سنگ قبر (حکاکی با cnc روی سنگ)

   دستگاه دیگری که برای حکاکی سنگ مزار استفاده می شود دستگاه سی ان سی است که با تیغه فلزی یا همان فرز سی ان سی  روی سنگ مزار حکاکی می کند،  حکی که با این طریق ایجاد می شود از حک لیزری بسیار عمیق تر است. با این دستگاه علاوه بر سنگ مزار می توان وسایل دیگری مانند تابلو سنگ ، شومینه سنگی ، مجسمه سنگی ، پیکر تراشی و … را نیز انجام داد.

در مجموع تفاوت حکاکی لیزر بر روی سنگ و سی ان سی سنگ مزار ، در عمق تراش و حکاکی روی سنگ و دوام آن است ، هرچقدر عمق فرز سی ان سی روی سنگ بیشتر باشد ، دوام حکاکی روی سنگ، بیشتر خواهد بود (بعضا تا صدها سال و دائمی) اما حکاکی لیزر روی سنگ به مرور زمان با بارندگی و … پس از چند سال ، کمرنگ و خفیف میشود.

اطلاعات بیشتر

درباره مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *